vrijdag 16 mei 2014

In het nieuws : Project P


Weet je wat ik best bijzonder vind , dat als je mensen gedag zegt , je wel word aangekeken , maar er wordt niks terug gezegd, natuurlijk iedereen kan weleens in gedachte zijn , maar ik merk zo vaak dat mensen het wel horen maar met een blik op onweer gewoon niks terug zeggen , ik verwacht geen hele gesprek gewoon een bijvoorbeeld ''goeiemorgen'' of zeg ik nu iets vreemds ;-)?

Terwijl ik vanmorgen de krant las , las ik dat vandaag de rechtszaak was vanwege het uitzenden van een aflevering van het programma ProjectP van Johnny de Mol en Dennis Weening waarin ze het slachtoffer twee weken met verborgen camera de pesterijen laten filmen en daarna de confrontatie met de klas aan gaan, de pesters worden voor de kijkers onduidelijk genoeg gemaakt om niet herkend te worden . Nu was het Einstein Lyceum in Hoogvliet totaal niet eens met de werkwijze van het programma , en begon een rechtszaak.....helaas zegt ook de rechter dat RTL het programma niet mag uitzenden ,de jongen die in deze aflevering zo gepest werd ( een jongen met PDD-NOS vorm van autisme , de ouders hadden speciaal deze school uitgekozen voor het zo goede pest beleid ) kan nu alleen nog les volgen in de lerarenkamer . Ik kan alleen zeggen dat ik het diep en diep triest vind dat een school niet beter in actie komt na pesterijen , ook konden ze niks tegen de pesterijen doen want die gebeurden in de pauze en dan is er geen toezicht .......volgens mij valt de pauze en alles wat er daar op school gebeurd onder de verantwoording van de school en als school neem je de verantwoording over de leerlingen  , zorg je dat iedereen gelukkig naar school kan en dus ook beter/goed kan leren . Ik wens de gepeste Patrick en sowieso alle mensen die ooit gepest zijn , een bijzonder goeie toekomst , waarin ze heel gelukkig zullen zijn en weinig last zullen hebben van dat wat in het verleden is gebeurd .
Zo genoeg hier over ;-)

Natuurlijk niet alleen maar geklaag en serieus gedoe vandaag , heb ook iets leuks te melden , Zondag is het.....Ezeltjesdag . Waar? Op het Mek http://mek-oosterhout.nl/ Deze dag staat uiteraard in het teken van ezels, verschillende ezels zullen op het Mek te zien zijn , ook zijn er diverse activiteiten te doen en te zien zoals :
-speurtocht
-ezellunch
-ezelparcours
-hoefsmid Leon van Zoggel
-Paardentandarts  Dewi Borkent

Entree op deze dag is net als elke andere dag op het Mek gratis . open van 11.00uur tot 17.00uur
Fijn dag allemaal 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten