donderdag 29 mei 2014

In het nieuws : gratis zorg voor arme illegalen

Jaja, PvdA had een idee, als het aan de regeringspartij ligt , krijgen illegalen met een kleine portemonnee de beschikking over gratis zorg.

Ik vind dat echt vreemd . We zijn allemaal verplicht een zorgverzekering te hebben. Die kosten zijn al bizar hoog , en heb je dan een redelijk betaalbare .......dan krijg je geen bal vergoed . En daarbij nog eens de eigen risico van minimaal €360,- .

Als je je dan bedenkt dat de huishoudens met een bijstandsuitkering , ruim 75% daarvan arm te noemen is , vorig jaar leefde 1,1miljoen mensen in armoede ,maar daarvan wordt wel gewoon verwacht dat ze de zorgverzekering betalen , en er zullen hier en daar wel wat instanties en potjes zijn dat men minder hoeft te betalen.

Persoonlijk vind ik dat het slecht gesteld is met de zorg in Nederland : heb je veel/genoeg geld of heb je weinig geld en ben je illegaal dan is er geen probleem , maar heb je het krap of weinig geld dan zullen er genoeg mensen zijn die maar niet naar de dokter gaan omdat ze die medicijnen toch niet kunnen betalen, veel te lang wachten met aanschaf van nieuwe bril omdat het niet vergoed wordt , men blijft veel te lang met pijn rond lopen omdat de zorg nu eenmaal te duur is .......en daar zou geen kloof voor moeten zijn tussen arm en rijk , iedereen heeft recht op betaalbare zorg om gezond te kunnen leven . Ik vraag me soms echt af als je zoveel eigen risico moet betalen en dan nog extra zelf moet betalen bij de apotheek ......waarom ben je dan nog eigenlijk verzekerd ?!

Met de afgelopen landelijke verkiezingen ging mijn stem naar de PvdA , dat was ieder geval de allerlaatste keer , wat heb ik mij enorm vergist in deze partij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten