dinsdag 27 mei 2014

Politie


Wat ik nou echt gaaf en bijzonder vind is : de politie en het justitiële wereldje eromheen.

Waarom? Tja das lastig uit te leggen. Vond het van kleins af aan geweldig , toen had ik als droom om bij de politie in Spanje te werken en dan het liefst te paard :-). 
Naarmate ik ouder werd heb ik die dromen wel wat bijgesteld.....maar helaas blijven het dromen, en ja dat vind ik toch echt jammer.

Omdat het mij zo boeit, en niet van mijn passie m'n werk heb kunnen maken, wilde ik er toch dingen van verzamelen en proberen dicht bij in de buurt te komen. Ondertussen heb ik heel wat mooie folders,politie-afzetlint , dasspeld,penningen en een heel mooi prachtig boek gekregen van een wijkagent die ik heb leren kennen via Twitter. Hoop mijn verzameling zeker nog verder uit te kunnen breiden .
Het zou natuurlijk super vet zijn om een compleet echt uniform te hebben, maar ja dat kan nou eenmaal alleen als je er werkt . Maar wie weet kan ik er wel ooit eentje dragen.....zeg nooit ''nooit''

Vele dingen van het Politie werk vind ik bijzonder: het werk van een wijkagent, verhoren,criminaliteit bestrijden en de burgers een gevoel van veiligheid kunnen geven . 

Ook al ben ik al regelmatig bij de open-dag van de politie geweest, ook in Belgie ......dat gaat nooit vervelen je blijft je ogen uit kijken. En ik geloof oprecht dat er nog veel meer interessante dingen te zien zijn die we eigenlijk nooit te zien zullen krijgen als we niks met de politie te maken hebben. 

TV series van de politie  kijk ik ook erg graag, liefst de reality series . Ook als het series betreft zoals '' Buch in de bajes'' waar je ziet hoe de penitentiaire Inrichtingswerker, ook wel gevangenismedewerker te werk gaat en de gedetineerden, begeleid in zijn straf periode . Onlangs was er een programma " Bureau Rooijakkers en Verster'' die kwesties die krom lijken in het recht onderzoeken . Heel interessant ( ook terug te zien op  http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/10601-bureau-rooijakkers-verster ) 




Zojuist las ik dat de politie binnenkort weer een nieuw uniform krijgt ......is toch prachtig :-)

Onlangs was een groep van het werk met team-building naar de Politie academie geweest en dan vind ik het prachtig om al die mooie foto's t zien die ze hebben gemaakt 

Ik hoop ooit nog al is het voor één dag te kunnen zien wat het werk van  de politie nou daadwerkelijk in houd, 1 dagje meelopen ......ja, dat zou fantastisch zijn :)

Dus ja, ook ik ben uiteraard ook voor meer blauw op straat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten