zondag 15 juni 2014

Voorbeschouwing : Tandemsprong



Vroeger toen ik heel jong was , was ik bang in het donker en bang voor onweer.
Op school vond ik het eng om een spreekbeurt te houden
Zullen ongetwijfeld mee dingen zijn die ik eng en/of spannend vond .....heb het allemaal gedaan en/of mee gemaakt


Nu ben ik ondertussen 27jaar en zijn er nog steeds dingen die eng of spannend zijn, één van die dingen is Parachutespringen, maar ondanks dat het super-eng is lijkt het me ook supervet en een onvergetelijke ervaring.
Onlangs heb ik mee gedaan aan een actie via facebook van de pagina : Logitech Gaming Benelux , waarbij je een complete Logitech G setup voor world of warplanes en een parachutesprong kon winnen......en je raad het al ik won.

Binnenkort is het al zover , dan gaan we richting Apeldoorn naar het plaatsje Teuge waar het Nationaal Paracentrum Teuge zich ook bevind.
Uiteraard zijn er wel een paarvoorwaarden om die sprong te maken:
*je dient gewoon normaal gezond te zijn
*niet zwaarder dan 100 kilo wegen
*bij de landing moet je je benen een tijdje omhoog kunnen houden (ongeveer zo'n 20seconden)
*bij zware verkoudheid word het afgeraden om te springen omdat je anders (tijdelijk) last kunt krijgen van je holtes
*bij gebruik van medicijnen is het ook niet verstandig om de sprong te wagen

Het ideale van een tandemsprong is dat je geen ervaring nodig hebt, ideale manier om kennis te maken van de vrije val zonder een opleiding o.i.d te volgen . Ik zit aan Jan Meijroos vast en we springen van 3-4 kilometer hoogte , maken een vrije val van ongeveer een halve minuut met een snelheid van 200 km per uur en dan wordt de parachute via het touwtje opengetrokken , dan is het een kwestie van vooral genieten van de zweeftocht richting aarde en genieten van het mooie uitzicht boven de Veluwe.

Na landing ontvang ik een certificaat van bewijs van deze prachtige ervaring
http://paracentrumteuge.nl/Tandemspringen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten