zondag 14 december 2014

Afscheid


Vandaag nemen we op het mek alweer afscheid van de jarige Wesley (15) in de bijna zes jaar dat ik nu op het mek werk zijn er al heel wat mensen uit de groep vertrokken, niet omdat ze het niet leuk vinden maar de groep waar ik op zondag mee werk zijn voornamelijk tieners, (ik ben de oudste, 28jaar en de leidinggevende is 21jaar) en in je tienerjaren krijg je het op een bepaald moment te druk met vrienden, bijbaan, school en dan stop je bij het mek. Niet iedereen stopt er zijn er ook een aantal die ondanks hun drukke leventje nog steeds bij het mek werken, petje af daarvoor.

Afscheid nemen betekend dat kan op zoveel verschillende manieren en zoveel verschillende redenen. Marco Borsato zingt, ''Afscheid nemen bestaat niet'' zit ook wel wat in, want vandaag nemen we afscheid van Wes maar we zullen hem altijd weer eens zien net zoals we andere blijven zien en herinneren van wie we afscheid nemen .

De periode dat ik afscheid heb genomen is op de scholen waar ik heb gezeten (soms nam ik met plezier afscheid en soms was het jammer om afscheid te nemen maar was het gewoon tijd om afscheid te nemen) dierbare familieleden, collega's en natuurlijk onze huisdiertjes die zijn overleden, ook heb ik op bepaalde werkplekken afscheid genomen, omdat ik ben gestart op een andere locatie maar ook daar kwam ik nog weleens terug op sprak ik nog af met die mensen
Zo heb ik iemand weleens horen zeggen dat je bij een overlijden van iemand afscheid gaat nemen, maar diegene  pas echt dood is als je diegene vergeten bent.....en dat vind ik wel erg mooi (want als het goed is vergeet je je dierbare nooit), zo onthoud ik dat zelf ook , zolang jij ze niet vergeet en nog blijft zien in het echt of in je herinneringen kan je op een hele mooie manier met afscheid omgaan.

Zo zullen we allemaal jong en oud, met afscheid nemen te maken krijgen, soms voor even, soms voor wat langere periode, maar zolang jij het niet vergeet is het niet voor heel je leven.
Dit is de manier hoe ik ''afscheid nemen'' zie en hoe zie jij dat?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten