zaterdag 27 december 2014

Winter in Nederland



Gisteren werd er al volop gewaarschuwd voor de sneeuwval vandaag.
In Groningen zou hier en daar al een vlokje liggen.
Maar als er in Nederland gewaarschuwd word voor sneeuw is er ook vaak paniek, dat je voorzichtig bent is logisch, maar is het daadwerkelijk nodig om zoveel treinen minder te laten rijden? Er zijn genoeg mensen die niet durven/kunnen/willen rijden met hun eigen auto, en misschien moet de NS daar dan juist op inspringen door extra service te verlenen, ik gok natuurlijk maar wat, heb nog nooit een trein bestuurd dus kan niet uit ervaring spreken of het haalbaar is, maar lees op internet dat overige winterlanden wel gewoon door kunnen gaan met hun treinen.
Genoeg over de NS die krijgen al genoeg commentaar vermoed ik, succes NS medewerkers.

Hou ik zelf van de winter/sneeuw: nee, ik hou er niet van omdat als het vriest is het te koud, vriest het niet in de winter regent het vaak.....en de sneeuw, ja prachtig om te zien, leuk om lol mee te maken: geweldig om kinderen en grote kinderen/volwassenen lol te zien maken met sneeuw door het maken van een sneeuwpop of het hebben van een sneeuwballengevecht, maar zo'n gedoe als je naar je werk of naar andere belangrijke zaken moet, maar ja das een kwestie van aanpassen, al is dat wel weer heel moeilijk voor de ouderen en mindervalide die zitten vaak aan huis gekluisterd en dat is erg jammer.....dus ja wat mij betreft mag heel snel de Lente voor de deur staan :)

Nog even wat winterse feiten. Voor de allerkoudste winter die ik kon vinden in de Nederlandse geschiedenis kwam ik uit in het jaar 1823 daar was de gemiddelde temperatuur in de winter -7 brrrr. Vanaf 1901 was 1963 het koudste met een gemiddelde temperatuur van -3,4

Nog iets winters waar ik echt helemaal niks mee heb, maar waar veel mensen superblij van worden als het ook maar een paar graden vriest en in het bijzonder onze Friezen.....schaatsen! De mensen hopen al snel op een Elfstedentocht, maar het ijs daarvoor moet minimaal 15 cm dik zijn, dan is sneeuw dus ook helemaal niet welkom.

Volgens mij heb ik genoeg geklaagd en gemopperd over de winter :), hoop dat iedereen die er wel lol aan beleeft er lekker kan van genieten voor je het weet is weer weg, weggebruikers.....op welke manier dan ook ben voorzichtig voor jezelf en je mede weggebruikers....Dank u :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten