donderdag 4 december 2014

WSW'er draagt steentje bij aan bedrijfsleven



WSW’er draagt steentje bij aan bedrijfsleven - Economie - Reformatorisch Dagblad


Kwam ik net tegen.....alweer vier jaar geleden, mijn interview op het werk voor het Reformatorisch Dagblad (het dagblad voor de Christelijke)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Laura Damen (24) werkt sinds haar 16e bij !GO. Eerst via een stage, nu is ze voor 36 uur in dienst. „Sinds twee weken werk ik in de kantine. Dat bevalt mij beter dan de schoonmaakafdeling. Ik ga met plezier naar mijn werk.”
In haar persoonlijke ontwikkelingsplan stond op een bepaald moment: „Wat gaan we nu doen?” Laura wilde echt eens wat anders dan schoonmaken. In zo’n geval wordt er binnen en buiten !GO gezocht of er ander geschikt werk beschikbaar is. „Ik wilde meer met mensen doen en ik houd van eten. Daarom werd het de kantine.”
Ze doet het liefst elke dag hetzelfde. Broodjes beleggen, de afwas, koffieautomaten schoonmaken. „En met de mensen kletsen die voorbij komen.”
Laura kan „uitstekend” buiten de muren van !GO functioneren, zegt haar consulent Anke van den Boom. Bij de gemeente Oosterhout bijvoorbeeld. „Als daar een andere kantine komt, wil ik er best heen.”
En over tien jaar, wat zou ze dan willen doen? „Dan hoop ik hier nog steeds te werken. Dan vier ik mijn 12,5 jarig jubileum.”
--------------------------------------------------------------------------------------------
Blijft leuk om in de krant te staan, gedeelte van wat er staat is uitgekomen nu nog m'n 12,5 jaar jubileum, daar moet ik alleen nog 3,5 jaar voor werken, maar dat mag de pret niet drukken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten