maandag 27 april 2015

Kinderen


Meestal hou ik mijn blog  vrij algemeen/oppervlakkig nu zal het wat persoonlijker worden.

Toen ik jong was heb ik vaak gezegd dat ik voor mijn 30ste kinderen zou willen, indien mogelijk uiteraard . Theoretisch gezien is het nog wel haalbaar maar daar ga ik niet van uit. Mijn kinderwens is er iedergeval nog altijd. Soms hoor ik mensen zeggen ''huh , jij kinderen maar dat kan toch helemaal niet, jij valt toch op vrouwen?'' Laat ik het zo zeggen, ben geen fan van dat soort opmerkingen, tegenwoordig is er van alles mogelijk en is het dus geen enkel probleem voor een lesbische vrouw/lesbisch stel kinderen te krijgen.
Zo is mij ook weleens gevraagd waarom ik er niet alleen aan begin....heb heel veel bewondering voor alleen staande ouders, je moet het maar kunnen.

Heb bijna wekelijks op zondag met kinderen te maken op de kinderboerderij, vandaag op koningsdag en in je dagelijks leven zie je er natuurlijk genoeg (in winkels, op straat en op tv etc. )
Zal even wat voorbeelden geven
- De kinderen die ik zie op het MEK, de vragen die ze je stellen over de dieren, de manier hoe ze iets bij je kopen, de spontaniteit. Als ik dat zie dan groeit me hart.
- Op televisie bij The voice of Holland, vind ik het geweldig om te zien hoe die kleine kids de sterren van de hemel zingen of het nu mooi of zo vals als wat is....dat hoor ik dan toch niet, zie alleen dat moois wat er daar op het podium staat. En dan komt het jury commentaar....bijdehante opmerkingen: geweldig vind ik helemaal top, hoe ze d'r ui zien: smelt, als ze door zijn en hun daarbij horende blijdschap: fantastisch....maar soms gaan ze ook niet door en dan komen de traantjes, ik krijg zelden tranen bij tv programma's maar dan krijg ik toch wel een lichte brok in m'n keel, huilende kinderen tja het hoort erbij maar das niet leuk.

- Koningsdag 2015: vandaag mee geholpen voor Oranjecomité Oosterhout bij de springkussens en de stormbaan, springkussen was tot 8 jaar en dus voornamelijk de allerkleinste, zo lief en leuk, de stormbaan was voor kinderen van 8 tot en met 15 jaar das echt een hele gemengde groep, van de wat kleinere voorzichtige kids tot de grote stoere puberende kinderen....af en toe een hele uitdaging maar ik kan niet anders zeggen dat dat ook héél leuk is!

Uiteraard weet ik dat kinderen niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn en dan bedoel ik niet alleen het financiële plaatje wat erbij komt kijken. Ik ben ervan overtuigd door alle kinderen die ik in mijn leven al voor bij heb zien komen, dat de liefde die je van kinderen krijgt zo ontzettend veel waard is dat je die  wat mindere dingetjes er met liefde bijneemt.

Of ik ooit het geluk mag hebben zelf moeder te worden, op welke manier dan ook, dat weet ik niet, maar tot die tijd zal ik in iedergeval alle andere kinderen die op mijn pad komen, een glimlach, een arm om ze heen, wat liefde of wat dan ook mogelijk/nodig is geven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten