dinsdag 15 september 2015

Nationale Zeikdag


Afgelopen maart (9 maart) hadden we in Nederland de ''klaagvrije maandag'' en dan hebben we 29 september de ''Nationale Zeikdag''

Laten wij Nederlanders nu een kampioen zijn in klagen. Ben is even gaan rondneuzen waar mensen nu echt veel over zouden klagen:

- Broodje pindakaas in het openbaar vervoer dat word vaak niet gewaardeerd. (stinkt)
- Mensen in het OV die naast je gaan zitten terwijl er meer dan genoeg plek zat. Aan een kant begrijp ik dat wel en aan de andere kant misschien zijn die mensen wel eenzaam of hebben ze gewoon behoefte aan een praatje
- Kletsen in de .....stiltecoupe. Tja ga daar dan ook niet zitten
- Zweetoksels....logisch dat daar over geklaagd word, dat is ook vies, na een dag werken ook niet lekker wel begrijpelijk maar sommige die hebben het al vroeg in de ochtend ....mjammie
- Meelezen op andermans gsm, ik begrijp het geklaag erover want het is niet heel netjes maar kan niet ontkennen dat ik het nog nooit gedaan heb, meestal valt mijn oog er toevallig op, niet dat ik heel mijn hoofd over de schouder gooi om alle inkomende whatsappjes ofzo te kunnen lezen\
-Klappen als het vliegtuig veilig en wel is geland....ik kan me niet herinneren dat dat ook was toen ik vloog, maar beetje apart is het wel, word ook niet voor de buschauffeur gedaan of voor de slager die een pond vlees voor je heeft afgesneden


Of ik zelf weleens klaag....jazeker, al ben ik wel een type ''positief blijven en niet klagen maar dragen'' maar we blijven Nederlanders en dus moeten we klagen, ook ik.
Klaag zelf over:
- Nederlagen met voetbal (Feyenoord en Oranje), die van Oranje waren er helaas wel erg veel de laatste tijd.
- Het weer, maar daarin ben ik dan ook absoluut niet de enige, wanneer zijn we nou wel tevreden?
- Als ik ziek ben, klaag ik ook net wat meer,
- De lift die op elke etage stop....prima dan pak ik wel de trap *zucht*
- Geen Wifi hebben, ja hoe irritant is dat dan, niet kunnen checken of je nog nieuwe whatsappjes of Facebookberichten hebt, dan maar op 3G
- Tv programma's die later beginnen./eindigen dan in de gids staat aangegeven. Dat is net als in het OV je mist je aansluiting met je programma op de andere zender

Ik denk dat ik zo nog wel even kan doorgaan met klagen, maar dat bewaar ik voor 29 september.
Wens jullie allemaal veel klaag/zeikplezier .

Maar vergeet niet na die dag weer ook gewoon positief te blijven ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten